Co jsou ta pépécéčka?
6/23/2020
Co je PPC reklama? Všichni o tom mluví, že byste měli investovat do PPC reklamy? Ale vy stále nevíte, o co se jedná. Po přečtení tohoto článku už budete vědět, o co jde, a proč se vyplatí do tohoto formátu reklamy investovat.
PPC je zkratka anglického výrazu "pay per click" (platba za klik / platíte za klik). Inzerent platí za reklamu pouze v případě, když uživatel reklamu proklikne. PPC reklamu najdeme nejen na Googlu, Seznamu, Bingu, Facebooku nebo Instagramu, ale také na Blesk.cz nebo Novinky.cz.
Jaké formáty může mít PPC reklama?
- Textové inzeráty ve vyhledávání
- Produktové inzeráty s cenou a fotografií produktu
- YouTube kampaně
- Reklamy na sociálních sítích (Facebook, Instagram, LinkedIn atd.)
- Bannery, které se zobrazují mezi články na zpravodajských webech a na jiných webech s články
Jaké jsou výhody PPC reklamy?
V reklamních systémech (Google Ads, Sklik, Business Manager od Facebooku), ve kterých se nastavuje PPC reklama, přesně vidíte, kolik tato reklama stojí. V systémech jsou dostupná data o tom, kolikrát se reklama zobrazila, kolikrát ji někdo proklikl a jestli díky reklamě uživatel nakoupil na e-shopu nebo udělal nějakou jinou akci na webové stránce. Díky podrobným statistikám máte přehled, kolik jste investovali do reklamy a co to přineslo. Pokud kampaň nesplňuje cíle, tak je nutné kampaň upravit (optimalizovat) nebo ji vypnout a raději investovat do jiné kampaně nebo do jiného marketingového kanálu.
Zkratky a metriky v reklamních systémech
Pokud začnete řešit PPC reklamu, tak se velmi brzy setkáte se zkratkami CPC, CTR, CPA a dalšími metrikami, které je dobré znát, abyste mohli správně vyhodnocovat své kampaně nebo rozuměli, o čem hovoří specialisté.
- CPC (cost per click) - cena za klik
- CTR (click-through rate) - míra prokliku
- Konverze - splněný cíl (např. odeslaná objednávka)
- CPA (cost per acquisition) - cena za akvizici - kolik korun nás stálo získání jedné konverze (objednávky, poptávky)
- Konverzní poměr - počet konverzí / počet uživatelů, kteří navštívili web z prokliku reklamy
- PNO - podíl nákladů na obrat - kolik jsme do kampaně (reklamy) investovali / obrat
Na sociálních sítích vás také budou zajímat tyto metriky:
- Reach – zásah (počet uživatelů, kteří alespoň jednou viděli vaši reklamu)
- Frekvence – kolikrát viděl danou reklamu jeden uživatel
Kdy dává smysl investovat do PPC reklamy?
-
Váš web se nezobrazuje na prvních pozicích mezi neplacenými výsledky vyhledávání na Googlu nebo Seznamu a vy chcete zvýšit návštěvnost svého webu. V tom případě se vyplatí investovat do PPC reklamy, konkrétně do textových inzerátů, díky kterým předběhnete konkurenci ve vyhledávání v Googlu nebo Seznamu, která PPC reklamu nepoužívá. Když potom uživatel zadá dotaz související s vaším podnikáním, tak se váš inzerát bude zobrazovat na pozicích před neplacenými výsledky.
-
Máte e-shop a chcete inzerovat své produkty? Pak jsou pro vás produktové inzeráty na Googlu a Seznamu téměř povinností, protože vaše konkurence tam již určitě inzeruje.
-
Textové inzeráty a produktové inzeráty jsou vhodné především pro výkonové, tzv. performance kampaně, kdy chcete přivést uživatele na svůj web a chcete, aby na webu provedli akci (zavolali, odeslali poptávku, nakoupili, stáhli e-book).
-
Bannery v obsahové síti, YouTube kampaně a reklamy na Facebooku nebo Instagramu můžete využít i pro rozšiřování povědomí o vaší firmě.
U PPC reklamy je důležité stanovit si cíle kampaní a průběžně vyhodnocovat výsledky. Může se stát, že zjistíte, že pro vaše podnikání tento typ reklamy nedává smysl. Ale proč to neotestovat?
Chcete se soustředit na své podnikání, a ne trávit hodiny studováním online marketingu?
Ozvěte se mi. Domluvíme se, jak vám mohu pomoci na internetu zviditelnit vaše podnikání.