Co jsou ta pépécéčka?

6/23/2020

Co je PPC reklama? Všichni o tom mluví, že byste měli investovat do PPC reklamy? Ale vy stále nevíte, o co se jedná. Po přečtení tohoto článku už budete vědět, o co jde, a proč se vyplatí do tohoto formátu reklamy investovat.

PPC je zkratka anglického výrazu "pay per click" (platba za klik / platíte za klik). Inzerent platí za reklamu pouze v případě, když uživatel reklamu proklikne. PPC reklamu najdeme nejen na Googlu, Seznamu, Bingu, Facebooku nebo Instagramu, ale také na Blesk.cz nebo Novinky.cz.

Jaké formáty může mít PPC reklama?

Jaké jsou výhody PPC reklamy?

V reklamních systémech (Google Ads, Sklik, Business Manager od Facebooku), ve kterých se nastavuje PPC reklama, přesně vidíte, kolik tato reklama stojí. V systémech jsou dostupná data o tom, kolikrát se reklama zobrazila, kolikrát ji někdo proklikl a jestli díky reklamě uživatel nakoupil na e-shopu nebo udělal nějakou jinou akci na webové stránce. Díky podrobným statistikám máte přehled, kolik jste investovali do reklamy a co to přineslo. Pokud kampaň nesplňuje cíle, tak je nutné kampaň upravit (optimalizovat) nebo ji vypnout a raději investovat do jiné kampaně nebo do jiného marketingového kanálu.

Zkratky a metriky v reklamních systémech

Pokud začnete řešit PPC reklamu, tak se velmi brzy setkáte se zkratkami CPC, CTR, CPA a dalšími metrikami, které je dobré znát, abyste mohli správně vyhodnocovat své kampaně nebo rozuměli, o čem hovoří specialisté.

Na sociálních sítích vás také budou zajímat tyto metriky:

Kdy dává smysl investovat do PPC reklamy?

  1. Váš web se nezobrazuje na prvních pozicích mezi neplacenými výsledky vyhledávání na Googlu nebo Seznamu a vy chcete zvýšit návštěvnost svého webu. V tom případě se vyplatí investovat do PPC reklamy, konkrétně do textových inzerátů, díky kterým předběhnete konkurenci ve vyhledávání v Googlu nebo Seznamu, která PPC reklamu nepoužívá. Když potom uživatel zadá dotaz související s vaším podnikáním, tak se váš inzerát bude zobrazovat na pozicích před neplacenými výsledky.

  2. Máte e-shop a chcete inzerovat své produkty? Pak jsou pro vás produktové inzeráty na Googlu a Seznamu téměř povinností, protože vaše konkurence tam již určitě inzeruje.

  3. Textové inzeráty a produktové inzeráty jsou vhodné především pro výkonové, tzv. performance kampaně, kdy chcete přivést uživatele na svůj web a chcete, aby na webu provedli akci (zavolali, odeslali poptávku, nakoupili, stáhli e-book).

  4. Bannery v obsahové síti, YouTube kampaně a reklamy na Facebooku nebo Instagramu můžete využít i pro rozšiřování povědomí o vaší firmě.

U PPC reklamy je důležité stanovit si cíle kampaní a průběžně vyhodnocovat výsledky. Může se stát, že zjistíte, že pro vaše podnikání tento typ reklamy nedává smysl. Ale proč to neotestovat?

Chcete se soustředit na své podnikání, a ne trávit hodiny studováním online marketingu?

Ozvěte se mi. Domluvíme se, jak vám mohu pomoci na internetu zviditelnit vaše podnikání.